Två veckors sammanfattning

Många besökare utan någon läsning

Tyvärr kan jag inte kalla mig för bloggare, då jag inte är aktiv skribent. Inte aktiv någonstans på internet längre. Har annat att göra, haha kära befolkning jag har ett liv :):):)


Onsdagen den 20 Maj - Mat mässa i Göteborg
Åkte på mat mässa i Göteborg med båda Hr klasserna, där jag träffade både Daniel ifrån Idol och Carina Berg som för den delen med är gravid och tyckte vi kunde bli vänner av just det gemensamma magarna :)



Lördagen den 30 Maj - Linas konfirmation

Lina konfirmerades, och det firade vi efter ett kyrkbesök som sedan bar vidare till Valinge...
Grymt fin i håret och en väldigt söt sång i kyrkan gjorde flickan i vitt som solen på himlen.


Måndagen den 1 Juni - Middag i Båstad
Jag, Adam, Jane, mor&far, David, Inger och Olle tog en tur ner till Båstad för ett besök på restaurang Sand, mycket fint ställe. Åt i flera timmar, efter det en avnjutande stund i solen och en promenad omkring i hamnen i Båstad.




Fredagen den 5 Juni - Tillökning i stallet
Cyklade till Tyllered för att dräktighetsundersöka Bettan som visade sig ha tagit sig nu äntligen efter tredje gången <3
Cyklade hem efter att ha hjälpt Olle med Kettisen. Kom hem och tänkte att jag fick kolla till Anita som vi tagit in kvällen innan, eftersom hon inte hade långt kvar. När jag väl kom in till henne på morgonen hade hon precis satt igång var bara att Ringa Adam och säg att han missar fölningen :) Lycklig som jag var åkte jag med mor och far min och käkade frukostbufe och när vi kom hem runt en 50min senare låg han ren som en bumullstuss i boxen. Nya avelshingsten på Mossagård har kommit :)
Och på kvällen bar det av till Långåsloge på cykel, för att kolla på Arvingarna, gott om trevligt folk och kvällen blev lyckad. Vi fick sällskap påväg hem ifrån Långås, jag , Jane och Adam stötte på en udda snubbe som skulle till Morup.
En slank kom hit och en kom dit....



Lördagen den 6 Juni - Roskilde
Efter tre timmars sömn ifrån kvällen innan bar det av till Roskilde ifrån Björkängs parkering redan kl.06.30.
Obligatoriskt var ju gammeldansk och en storstark för att få gå upp i bussen (havande slapp).
Fanns någonting för alla, styckad gris fanns det för barnen som var nyfikna och ville lära sig alla delar, nyttigt tycker vi :)
Monster till maksiner, traktorpulling, tivoli, kläder och mat i mängder. ja listan kan göras lång!
Blev en upplevelse, som förmodligen görs om på nytt nästa år igen....


Måndag den 8 Juni - Sista skoldagen
Idag var den sista fullständiga skoldagen för min del, gud så skönt.
Fick reda på betyget i Alkoholhantering och Projekt & Företagande idag, MVG i båda, lycka...
Nej nu skall jag strax lägga mig, barnmorskan i morgon tala om smärtlindring och annat kul...


Kommentarer
Postat av: madelene

Det va kul å träffa dig på Långås Loge ;)

2009-06-08 @ 22:21:36
URL: http://madelenemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0