Familjen på Mossagård!


Jag vet att vissa människor söker i världen för att hitta någonting som liknar det vi har.
Jag vet att folk kommer att försöka, försök dela upp något så verkligt.
Så till slutet av gången jag talar om finns det ingen...


Nu är det inte långt kvar tills vi får tillgång till huset, och det ska bli så fruktansvärt underbart.
Var och köpte en massa gardiner och annat smått och gott, kan knappt bärga mig längre.
Igår satt även jag och Adam barnvak, blev donken med barnen och sedan en sväng upp till Valinge för att hälsa på mormor och morfar som avr på besök. Sedan hem för att kolla film och poppa popcorn :)
Klockan hann att bli halvtvå inann vi åkte hem för att gå och lägga oss, man somna som en stock iaf...

Jag har funderat på alla er där ute som inte kan va glada för andras del, utan skall försöka komma ivägen och bara fortsätta tjaffsa. Varför? Kan någon där ute förklara hur man kan vara så olycklig i själen sin att man inte kan unna någon annan än sig själva det bästa!? Jag vet att det finns några där ute utav er som läser detta som kommer att ta åt er, och det ska ni göra. Att inte önska lycka över en blivande familj för att du inte är den lycklige som finns i hans hjärta. Bara för att du inte får den uppmärksamheten du vill ha, du som inte kan låta honom ha någon annan än dig. Du som hela tiden tänker på dig själv, istälelt för att tänka utanför din lilla ram. Ska ge dig en tanke ställare...


När du ser dessa tre bilder vet du att den översta handlar om terror, enbart för att länderna inte kom överräns. Precis som inte du gör med folk i dagens samhälle heller. Och dom två andra är från Tsunamin i Thailand, även en pojke som blev av med hela sin familj, mamma, pappa och storebror. tror du han någonsin kommer önska någon annan människa olycka när han växer upp? I så fall har du fel, att inte växa upp utan sin familj, att se dom försvinna i vattnet är en bild som alltid komemr finnas kvar inom honom. Hade du vart denna lilla killen, som hade misst allt men att du nu vuxit upp hade du varit glad för andras skull istälelt för att försöka skapa problem. jag kan bara skratta inombords, men samtidigt tycka synd om dig och de människor som runt om på jorden inte kan önska någon annan lycka!
Hur mycket än människor komemr att försöka, är det bara att acceptera. Vi kommer att bli en familj som älskar varandra, du är paserad men ändå välkommen tillbaka som en vän till familjen vår.

En person som jag verkligen skall öppna ögonen skall få en händelse att tänka på!
Kommer du ihåg den där gången du skulle hoppa in i bilen vi drog runt i men tjejerna och Tobbe ansåg att du inte var välkommen in även fast dom inte hade den blekaste aning om vem fan du var...!? Minns du? Troligen, hade sett en bild på dig och jag kände igen dig. Då jag är uppfostrad till att be om ursäkt för händelser som inte är okey, så gick ja efter dig för att eb om ursäkt för deras andras beteende. Ett beteende dom hade utan annledning, ingen förutom två av alla visste vem du va! Minns du va du sa när ja bad om ursäkt för mina vänner? Om inte så skall jag påminna dig:
 "Vem är du? Nina aha, du ska veta en sak! Vill jag ha Adam i säng så får ja Adam i säng."
Rent schokad utav din mening, gick jag tillbaka till bilen och undra va de var för fel på en person som hoppar på med sådana ord som faktiskt inte stämmer och som handlar om en person som inte kunde va där och försvara det du sa. Att kränka en människa utan anledning, och sedan messa och fortstätta. va du så arg för att du åkt iväg och trott att du kudne komma hem och både ha kakan och äta kakan!?
Vad var/är igentligen ditt problem? Något vi aldrig kommit fram till, du kan ge upp för där vi är idag är där vi komemr fortsätta och det är jag och Adam. Min älskade blivande familj och jag, hopaps du kan acceptera detta!

Polskt te finns ännu kvar och du är än idag välkomemn och dricka det! :)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jo, Visst skall vi snart vara klara. Det är mycket kvar, Men det skall vi nog greja.

Skall ni göra iordning och annat småttochgott också eller? :)

2009-02-08 @ 16:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0