Kalvar

God morgon mina vänner!
Telefonen ringde redan kl. 05.30 i morse, det var kattarina som ringde för det hade kommit kalvar tidigt i morse vid fyra tiden. Tv stycken dessutom, två små vita tvillingar. Så det var bara att ge sig snabbt ut i snön och ner till lagårn hos Katta och jan (som för närvarande rä på kurs) så fick flyttat undan kon tillsammans med hennes två små kalvar som hon hade svårt att ha kontroll på då hon bara fått en styck klav i taget tidigare. Fick fört henne till en egen box och fyllt upp med halm och hö och en massa vatten då hon va väldigt insjunken på grund utav vätskebrist. Men efter någon timme där nere kunde vi åka hem för att kolla på morogn nyheterna och äta frukost!

Det blev så hastigt iväg i morse att jag inte fick med min mobiltelefon så jag fick inget kort. Där emot skall jag ner där vid lunch och kolla till dom, så får ta ett elelr två då...
Snart sätter våra kor igång, och det kommer bli tidiga mornan och sena kvällar. Vi har beräknat att nere hos jan och katta komemr det komma minst en omgång i kväll med. Som tur är kommer Jan hem ikväll, men vi får se när, måste ju hjälpas åt. Jag skall sitta barnvakt i morgon får se ifall både Hmpus och Oscar ska va här? Skall laga god mat tillsammans och kolla på en massa film.

Igår vart Martina här en sväng och sedan kom även Eric, vi hade en hel del att prata om. Mycket trevligt får snart göras om igen! Vill du se bilder på barnvagnen och dessa söta kalvar som kommit i morse så är det bara att klicka sig in på min och Adams hemsida där detta komemr finnas under dagens lopp.

www.123minsida.se/UngMamma välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0