Förlossning

Hej omvärlden hur står det till?
Nu är det nyttliv och nya sysslor som styr vardagen, blöjbyten och ner kräkta kläder.
Men tro det eller ej, det blir en vanesak som känns helt naturlig och helt underbar...

Inte uppdaterat vare sig här eller någon annanstans speciellt bra, eftersom man bara vill pyssla här hemma och inte sitta framför datorn, men hade tänkt lägga in lite då och då iaf, och tänkte börja med en rapport om förlossningsdagen.

Lilleman var beräknad att komma den 21 Juli, men då han inte kom blev jag depp och åkte traktor hela natten lång den 22 Juli med hopp om att det skulle sätta igång det hela men inte då. Den 23 Juli satte jag fart mot tvååker på en promenad som inte änns Geisha orkade hålla tempot uppe. Och kvällen gick men inget hände, inte för änns 02.00 då värkarna började med 10minuters intervaller, och det gick helt enkelt inte att somna...
Och efter många plågsamma timmar ringde jag in till förlossningen kl.05.00, förklarade läget och var välkommen men istället satte jag igång att packa om den klara väskan. Åkte ner till mina päron kl.08.00 och åt frukost.
Timmarna gick och värkarna blev starkare och starkare, med bara 5 min intervaller i mellan. När klockan va 13.20 kom vi in på förlossningen då dom mäter och konstaterar att allt ser bra ut med CTG och allt men dock bara öppen 1cm.
Blev då rekomenderade att ut och gå eller liknande i ett par timmar.

Vi satte oss i bilen och åkte på dom allra minsta och dåligaste asfallterade vägarna till frillesås och ännulängre bort för att få tiden att gå. när klockan var 18.00 var vi åter på förlossningen eftersom värkarna tilltagit i styrka och bara 2-3 minuter intervaller, och visa sig vara öppen 7cm nu istället.
Hoppade ner i ett varmt bad 19.15 men hoppa upp 19.45 då jag fick panik av att varma ångor slog upp emot mig. och kopplades istället lustgas till mig, sedan fick jag spinalbedövning 21.20. Vattnet gick 21.30...
23.30 satte förlossningen igång och det kom ut en liten Hugo 23.57 Adam klipper navelsträngen medans lilleman ligger på min mage sedan så får adam sitta med honom lite medans läkaren syr tre inre stygn, och sedan blir det dusch för min del och 01.15 läggs han till bröstet för sin första måltid och Adam och jag får vår bricka med välbehövda mackor.

Vi flyttas ifrån förlossningen upp till BB kl.03.10


Vägde 3710g
51cm lång
Huvudomfånget var 36
Temp. 36,9

Skall inte förneka att det gjorde ont, men trodde dock det skulle vara värre, men fler syskon blir det utan tvekan :)


Kommentarer
Postat av: Martina

Låter underbart mysigt! Ville bara lägga en liten kommentar om att det är en himla söt liten kille. Hoppas allt är bra med er annars. Kram

2009-08-09 @ 19:28:28
Postat av: Carro

Lilleman är en riktig liten gullegris som inom snar framtid måste hälsas på av tant och farbror från Spekås!!

2009-08-09 @ 20:49:03
URL: http://bloggocarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0